Volvo Cars izstrādās dažādas tehnoloģijas Ķīnas un Rietumu klientiem piedāvātajiem produktiem, jo tirdzniecība kļūs sadrumstalotāka, pirmdien sacīja izpilddirektors Hokans Samuelsons.
“Tagad mūsu mērķis ir izveidot divas programmatūras versijas un silīcija komponentus, datoru automašīnā,” viņš teica Euronews EVS38 simpozijā Gēteborgā, Zviedrijā.
“Mums ir jābūt Rietumu versijai un ķīniešu versijai. Tas ir kaut kas, ar ko mums vienkārši jāsadzīvo un jāpielāgojas.”
Volvo Cars galvenā mītne atrodas Gēteborgā kopš tās izveidošanas 1927. gadā, lai gan kopš 2010. gada uzņēmuma lielākā daļa pieder Ķīnas Geely Holding Group.
Ja netiktu pieliktas pūles, lai produktus pielāgotu dažādiem tirgiem, uzņēmuma Ķīnas pētniecība un izstrāde varētu sarežģīt eksportu uz ASV, jo īpaši tāpēc, ka Vašingtona cenšas distancēties no Ķīnas tehnoloģijām.
Janvārī Baidena administrācija pabeidza noteikumu, kas aizliedz viedās automašīnas no Ķīnas un Krievijas saistībā ar bažām par iespējamo ASV datu noplūdi. Daži baidījās, ka šīs automašīnas varētu izmantot arī ārvalstis, lai traucētu ASV elektrotīkla vai citas kritiskas infrastruktūras darbību.
Koncentrēšanās uz Ķīnu un ASV
Šī gada pirmā ceturkšņa peļņas pārskatā Volvo Cars ziņoja par peļņas samazināšanos, ko tā daļēji vainoja ar “pašreizējiem satricinājumiem plašākā pasaules ekonomikā”.
Jaunie ASV tarifi 25% apmērā ārvalstu automašīnām un automašīnu detaļām uzņēmumam īpaši rada galvassāpes, mazina patērētāju apetīti, kā arī palielina importa izmaksas.
Ziņojumā Volvo Cars paziņoja par rīcības plānu rentabilitātes uzlabošanai, “kā prioritārām koncentrējoties uz ASV un Ķīnas tirgiem”.
Samuelsons pirmdien pastāstīja Euronews, ka vēlas mainīt uzņēmuma pieeju Ķīnas tirgum, pielāgojot to vietējām prasībām.
“Mums vairāk jāieklausās vietējos reģiona iedzīvotāju domās un jāpielāgojas vietējiem ieradumiem un gaumei, un, iespējams, ir arī dažas īpašas automašīnas Ķīnas tirgum,” viņš teica.
Samuelsons norādīja uz jauno XC70, paplašināta diapazona plug-in hibrīdu, par kuru nesen tika paziņots Ķīnas klientiem, un kura mērķis ir novērst tirgus daļu no tādiem konkurentiem kā BYD.
Volvo Cars mazumtirdzniecības apjoms Ķīnā pirmajā ceturksnī salīdzinājumā ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu samazinājās par 12%, un elektriskie transportlīdzekļi un plug-in hibrīdi veidoja 10% no šī kopsummas.
ASV Volvo Cars pārdošanas apjomi palielinājās par 8%, kas, iespējams, ir saistīts ar tarifu priekšpiegādi, un elektriskie transportlīdzekļi un plug-in hibrīdi veido 28% no kopējā apjoma.
Tehniskie ierobežojumi Eiropā
Lai gan uzņēmums ir izteicis vēlmi vairāk koncentrēties uz ASV un Ķīnas klientiem, Volvo Cars joprojām lielā mērā paļaujas uz Eiropas tirgu. Reģions pārstāvēja gandrīz pusi no tā kopējā pārdošanas apjoma 2024. gadā, kā arī tādu pašu pārdošanas apjomu 2025. gada pirmajā ceturksnī.
Runājot par šo transportlīdzekļu ražošanu, daži tiek ražoti Beļģijā un Zviedrijā, bet citi tiek ražoti Ķīnā un tiek nosūtīti uz Eiropu.
Tas nozīmē, ka dažiem transportlīdzekļiem Volvo ir pakļauts ES nodevām, kas tika ieviestas pagājušajā gadā, reaģējot uz iespējamām negodīgām Pekinas subsīdijām.
Nesen Eiropas Komisijas publicētajā rīcības plānā tika ierosināts, ka Ķīnas autoražotājiem, kas darbojas ES, var tikt uzlikts pienākums dibināt kopuzņēmumus ar Eiropas uzņēmumiem vai licencēt to tehnoloģiju daļas.
Jautāts, kā Volvo Cars ietekmētu tās saiknes ar Geely, Samuelsons norādīja, ka uzņēmums paliks neskarts, uzsverot, ka Eiropā joprojām notiek ievērojama attīstība.